Jetten W&S Partner
careers in motion



Sollicitatieformulier

​​​​​​“Het belangrijkste verschil met een Big4 is dat advies en aangiftepraktijk hier worden gecombineerd. Komend van een adviesfunctie bij een Big4 kantoor ervaar ik dit zo. Je kunt je hier als adviseur focussen op de cijfermatige kant van de fiscaliteit. Daarnaast zijn de werkzaamheden veel breder en ervaar ik meer uitdaging op het technische vlak. Zo word ik in mijn huidige rol ook betrokken bij herstructureringen”; aldus Johan Louwerse, tax compliance adviser bij Loyens & Loeff.

Wil je werken in een unieke functie waarin de advies- en aangiftepraktijk worden gecombineerd? Bij een toonaangevend internationaal belastingadvieskantoor waar fiscalisten, advocaten en notarissen samenwerken aan geïntegreerde dienstverlening op juridisch gebied? Wil je werken voor zowel grote als middelgrote, nationaal maar vooral internationaal opererende ondernemingen? Op een fantastische locatie in het centrum van Rotterdam met een sterke identiteit? 
Vanwege sterke groei van de succesvolle Benelux-praktijk zoeken we een collegiale en zelfstandige

            Tax Compliance Adviser (vanaf 4 jaar ervaring)
                            (Rotterdam)


Tax compliance, tax accounting & tax reporting

Belastingwetgeving wordt steeds complexer en de aandacht voor tax compliance groeit. Voor onze opdrachtgever betekent tax compliance meer dan het tijdig indienen van een aangifte.
“Wij vinden het essentieel voor onze cliënten om in kaart te brengen welke fiscale risico’s en kansen er zijn en zorgen ervoor dat het management de volledige controle heeft over alle tax gerelateerde aspecten. De afdeling Tax Compliance adviseert over deze fiscale risico’s en kansen en hoe deze moeten worden opgenomen in de financiële verslaglegging”.

De functie
Je maakt deel uit van een collegiaal team van zo’n 350 fiscalisten waarin intensief wordt samengewerkt. Je werkt afwisselend op kantoor en bij de cliënt en bent tevens het aanspreekpunt richting de cliënt voor alle tax gerelateerde zaken. Tax compliance bij deze organisatie bestaat uit een unieke mix van aangifte- en advieswerkzaamheden. Het team is gedreven en de verkregen kennis wordt actief en enthousiast met de klanten en het team gedeeld.
“Bij ons wordt van je verwacht dat je kansen en risico’s signaleert en uitwerkt waarbij je de ruimte krijgt om hier proactief mee aan de slag te gaan”, aldus Remco van den Boom, senior tax compliance adviser.

Verantwoordelijkheden
Als tax compliance adviser bij deze organisatie bestaat je werk onder meer uit:

  • Het bepalen en reviewen van de fiscale positie in de commerciële jaarrekening.
  • Het opstellen van complexe aangiften vennootschapsbelasting met de daarbij behorende uitgebreide rapportage met toelichtingen op de aangifte.
  • Begeleiden van cliënten bij het opstellen en updaten van een tax control framework.
  • Het verzorgen van (onderdelen van de) transfer pricing documentatie.
  • In teamverband meewerken aan belastingadvies op veel uiteenlopende gebieden zoals M&A en restructuring.
  • Het aansturen van junior tax compliance advisers


Wij zoeken

  • Iemand met een afgeronde studie fiscale economie of fiscaal recht op wo-niveau. 
  • Je hebt plezier in het werken met cijfers en het leggen van verbanden.
  • De ideale kandidaat heeft ongeveer 5 jaar ervaring in de fiscale praktijk bij een Big4 organisatie of vergelijkbaar.
  • Je hebt een achtergrond als adviseur met affiniteit met en ervaring in compliance.
  • Je beschikt over uitstekende spreek- en schrijfvaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal.
  • Je bent woonachtig in de omgeving van Rotterdam.


Qua persoonlijkheid herken je jezelf in het volgende profiel: Je bent proactief, ondernemend, communicatief en analytisch sterk en beschikt over een uitstekend cijfermatig inzicht. Daarnaast ben je resultaatgericht, kwaliteit- en cliëntgericht, consciëntieus en een teamspeler. Graag wil je excelleren in het fiscale vak en je daarin verder ontwikkelen. Je wilt de ruimte om zelfstandig te werken en zoekt een goede balans tussen privé en werk.

Over onze opdrachtgever
Wereldwijd werken er 1500 medewerkers waarvan ruim 850 specialisten, fiscalisten, advocaten en notarissen in 6 kantoren in de thuismarkt en in 8 vestigingen in de belangrijke financiële centra in de wereld, Europa, Azië en de Verenigde Staten. De fiscalisten, advocaten en notarissen werken nauw samen in teams waarin verschillende disciplines worden gecombineerd. Veel tijd wordt besteed aan het delen van kennis. De cultuur kenmerkt zich door een sterk gevoel voor ondernemerschap, hoge graad van dienstverlening en onderlinge betrokkenheid. De kwaliteitsgerichtheid en korte lijnen zijn de basis voor een inspirerende cultuur.

Wat krijg je terug?
Een prachtige mogelijkheid om je verder te ontwikkelen bij een toonaangevend internationaal belastingadvieskantoor, op een fantastische locatie in het centrum van Rotterdam met een sterke identiteit, collegiale sfeer en een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket. Daarnaast wordt er binnen de organisatie gestreefd naar een gezonde work-life balance. Zelfontplooiing wordt bij dit kantoor erg belangrijk gevonden en ambitieuze doelstellingen worden aangemoedigd.

Naast de werkzaamheden is er daarom ruimte om je te ontwikkelen door het volgen van verschillende interne opleidingen en cursussen, eventueel aangevuld met externe opleidingen op het gebied van tax accounting en tax reporting, vanzelfsprekend mede afhankelijk van je ervaring en interesse.

Solliciteren en/of interesse?

Voldoe je aan het bovenstaand profiel en zou je graag bij deze organisatie willen werken? Dan zien wij je sollicitatie graag tegemoet via info@jettenwspartner.nl. Wil je meer informatie? Bel dan met Marjolein Jetten op +31 (0) 6 29 33 29 16.