Assistent Financieel Manager 
(Amsterdam, 36-40 uur)


Wil je graag werken bij een uitgeverij met een internationale dynamiek op een fantastische, goed bereikbare locatie in Amsterdam? In een superleuk en gezellig, gedreven team? Dan zijn we op zoek naar jou! 

De opdrachtgever
De opdrachtgever is een internationale uitgeeforganisatie met circa 300 medewerkers en heeft vestigingen in heel Europa, o.a. in Amsterdam, Parijs, Antwerpen, Berlijn en Madrid. De digitale uitgeefactiviteiten alsook de systemen en overkoepelende internationale processen zijn met name in Amsterdam geclusterd. De organisatie heeft ambitieuze groeidoelstellingen voor de Nederlandse en Europese markt .

Wat ga je doen?
In de rol van Assistent Financieel Manager ben jij verantwoordelijk voor de dagelijkse financiële administratie. In deze rol is het de bedoeling dat je eerst ervaring en feeling krijgt met de administratieve processen van de financiële administratie. Je speelt een belangrijke rol bij het optimaliseren en inrichten van de financiële administraties. Je rapporteert aan de Financieel Manager.

Je belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:

  • Het verzorgen van de financiële administratie van diverse binnenlandse en buitenlandse entiteiten;
  • Debiteurenbewaking;
  • Facturatie voor de losse verkoop B to B;
  • Matchen van de purchase orders;
  • Contact onderhouden met de diverse afdelingen waaronder Sales en Purchase;
  • Klaarzetten van betalingen;
  • Boeken van de banken;
  • Controleren automatische betalingen en oplossen van problemen indien nodig;
  • Automatische incasso’s;
  • Aanmaningen;
  • Inboeken van de inkoopfacturen;
  • Bewaken financiële processen en het doen van verbetervoorstellen.


Wat wordt er van je verwacht?​
Je hebt een afgeronde relevante HBO-opleiding BE/BA of vergelijkbaar, aangevuld met minimaal 1 jaar relevante werkervaring in een internationale omgeving;

  • Je werkt planmatig, accuraat en je hebt kwaliteit hoog in het vaandel staan;
  • Positieve persoonlijkheid, 
  • Je denkt in termen van verbeteren en efficiency, kunt goed structuur aanbrengen in (werk)processen en neemt vanuit jouw vakgebied initiatieven om bij te dragen aan de bedrijfsdoelen van onze opdrachtgever, resultaatgericht; 
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je hebt sterke affiniteit met IT en uitstekende Excel vaardigheden, ervaring met een ERP systeem / SAP is een pre;
  • Je hebt een handson-instelling en geen 9 tot 17 uur mentaliteit.


Wat wordt verder van jou verwacht?
Je bent accuraat, hebt goede communicatieve vaardigheden, bent oplossings- en resultaatgericht en hebt een positieve werkhouding. Je vindt het leuk om te werken in een organisatie met een internationale dynamiek en kunt goed omgaan met veranderingen. In deze zelfstandige functie rapporteer je rechtstreeks aan de Finance Manager van de organisatie. 

Wat krijg je terug?
Werken voor deze uitgeeforganisatie betekent meegroeien met de internationale ambities van de organisatie en werken in een dynamische, inspirerende omgeving in een fijn, collegiaal team op een prachtige, centrale locatie in Amsterdam. Uitstekend salaris en pakket aan secundaire  arbeidsvoorwaarden. Als je goed bekend bent met deze facetten en processen van de financiële administratie is het de bedoeling dat je doorgroeit in je functie en nieuwe verantwoordelijkheden krijgt:

​Solliciteren en/of Interesse?

Voldoe je aan het bovenstaand profiel en zou je graag bij deze organisatie willen werken? Dan zien wij je sollicitatie graag tegemoet met een Nederlandstalig CV op www.jettenwspartner.nl. Mocht je meer informatie willen ontvangen dan kun je ook even bellen met Marjolein Jetten: +31 6 29332916.

Jetten W&S Partner
careers in motion



Sollicitatieformulier