Relatie  Accountmanager Uitgeverij
( Apeldoorn e.o. ft 36 uur p/w, m/v)

​Heb jij een commerciële drive? Ben jij goed in het maken van een vertaalslag van doelen naar resultaten en weet jij deze resultaten op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren? Handel en denk jij vanuit het perspectief van de klant? Dan zijn wij op zoek naar jou! In de uitdagende rol van Relatie Accountmanager onderhoud je zelfstandig een eigen portfolio van bestaande klanten (met name binnen het segment Tax & Accounting) en verkoop je hierbinnen het brede portfolio van producten en diensten. Hierbij heb je de focus op migratie, cross- en upsell. Je zorgt voor een optimaal relatiebeheer, signaleert op basis van klantcontact marktkansen en relevante veranderingen in de omgeving.

                Relatie Accountmanager
                                            (Apeldoorn e.o., ft 36 uur p/wk, m/v)


De opdrachtgever
Met wereldwijd uitgeverijen levert vakgerichte informatie aan kritische professionals, kenniswerkers zoals juristen, financieel specialisten en ambtenaren. Als grote online uitgeverij en informatiedienstverlener in Nederland stellen ze deze informatie op allerlei manieren beschikbaar. Via Navigator, portals, software, apps, tijdschriften, boeken, nieuwsbrieven, e-studies, trainingen en opleidingen.

Wereldwijd werken er 18.000 mensen. In Nederland werken 500 professionals, onder meer als uitgever, redacteur, business developer, ICT'er, accountmanager en marketeer. In alles wat zij doen staat de klant centraal.  Deze internationale uitgeverij is recentelijk gecertificeerd als Top Employer 2016!  Voor klanten stellen hoge eisen en dat houdt in dat ook voor de medewerkers de lat hoog ligt. Daartegenover staat inhoudelijk interessant werk, een innovatieve werkomgeving, veel collegialiteit, aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en volop ruimte voor loopbaanmogelijkheden en persoonlijke ontwikkeling.

Wat ga je doen?
In deze dynamische functie heb je onder andere de volgende kerntaken en -verantwoordelijkheden:

  • Verkooprealisatie : Je realiseert, op basis van vastgestelde targets, de uitvoering van het verkoopbeleid en de verkoopdoelstellingen voor je eigen accounts door intensief telefonisch klantcontact.
  • Klantafspraken en administratie :Je houdt de informatie in die je aan de telefoon verkrijgt van je klanten nauwkeurig bij, zodat alle administratieve sales- en aftersales activiteiten kunnen worden uitgevoerd door de afdeling Customer Service. Denk hierbij aan order opvoer, facturatie en levering.
  • Accountmanagement :Je maakt een accountplan/portfolioplan op basis waarvan de bewerking van je eigen klanten en prospects plaatsvindt.
  • Portfoliovernieuwing : Je doet proactief voorstellen voor de vernieuwing en verbetering van productportfolio’s naar aanleiding van gesignaleerde ontwikkelingen bij jouw klanten om zo jouw verkoop en omzet te verhogen.


Wat wordt er van je verwacht?

Je bent een ondernemende en klantgerichte Relatie Accountmanager met een flexibele instelling. Kunt snel van aanpak en/of gedragsstijl wisselen om je doel te bereiken. Bent nieuwsgierig en toont lef (zowel naar je klanten als naar je collega’s). Daarnaast ben je niet bang om fouten te maken en om hulp te vragen. Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel en kunt goed adviezen uit te brengen naar de klanten waar je verantwoordelijk voor bent. Je herkent je in stressbestendigheid, het blijven presteren onder druk en in veranderende omstandigheden. In een rol die je uitdaagt voel je je als een vis in het water en jouw grote kracht ligt in het onderhouden van lange termijn relaties met klanten. Je ontwikkelt kennis en gegevens over de markten waarin we actief zijn. Uitstekende communicatieve vaardigheden zijn voor jou vanzelfsprekend om te kunnen slagen in deze rol.

Wat wordt verder van jou verwacht?

  • Om te kunnen slagen in deze rol heb je minimaal een HBO werk- en denkniveau nodig
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als Accountmanager (Telesales) binnen een B2B omgeving; 
  • Affiniteit met producten en diensten van online uitgeefproducten is een pre (bijvoorbeeld ervaring met online- en/of software verkoop of enige basiskennis van de fiscale of de juridische branche).
  • Kennis van Windows, Word, Excel en Salesforce;
  • Een kwaliteit-, klantgerichte en dienstverlenende instelling
  • Uitstekende schriftelijke en verbale communicatie in het Nederlands
  • Zelfstandig werkend met een groot verantwoordelijkheidsgevoel 
  • Collegiaal en je brengt een mooie dosis humor mee


Wat krijg je terug?
Onze opdrachtgever biedt een afwisselende en uitdagende fulltime functie (36 uur per week). Werken voor deze organisatie betekent werken in een dynamische en internationale omgeving.  Een uitstekend salaris (bestaand uit vast en variabel deel) met zeer goede arbeidsvoorwaarden. Daarnaast wordt er veel aan interne scholing aangeboden en zijn er volop mogelijkheden om je te ontwikkelen. Al met al een prachtige mogelijkheid om aan de slag te gaan bij een internationale uitgeverij, persoonlijke, klantgerichte en ondernemende organisatie met een sterke identiteit, leuke collega’s, doorgroeimogelijkheden en een motiverend arbeidsvoorwaardenpakket. Je standplaats is Deventer.

Solliciteren en/of Interesse?
Voldoe je aan het bovenstaand profiel en zou je graag bij deze organisatie willen werken?Dan zien wij je sollicitatie graag tegemoet op www.jettenwspartner.nl. Mocht je meer informatie willen ontvangen dan kun je ook rechtstreeks telefonisch contact opnemen met Marjolein Jetten: +31 6 29332916.

Sollicitatieformulier

Jetten W&S Partner
careers in motion